Als jij de klant was

Wat verwacht je als klant van een bedrijf? Welke service vind je vanzelfsprekend? Hoe wil je behandeld worden? Wat bepaalt dat jij terugkomt en wanneer is dat bedrijf je kwijt? Dat zijn de meest essentiële vragen die je jezelf als manager of ondernemer moet stellen. En het is eigenlijk heel simpel om die vragen te beantwoorden. Je stelt je gewoon voor dat jij klant bent van je eigen bedrijf.

Wat belangrijk is, is vaak heel eenvoudig

Het is eigenlijk heel eenvoudig om erachter te komen wat voor jouw klanten belangrijk is. Je hoeft eigenlijk alleen je eigen wensen maar na te gaan. Veel ondernemers en managers in bedrijven praten nog veel te veel vanuit het bedrijf. Waar zijn wij goed in? Welke technieken zetten wij in om onze klanten te helpen? Maar mensen kopen niet van bedrijven. Ze willen een beleving, een merk dat hen aanspreekt of nog liever: begrepen worden in persoonlijk contact.

Boek: als jij de klant was

Wil je meer weten over je klanten? Bedenk dan wat je zelf nodig hebt. En lees dit boek van Nicolette Wuring.

Jos Burgers is koning!

Heb je wel eens video’s van Jos Burgers gekeken op Youtube. Hij is echt een koning als het gaat om uitleggen hoe je met klanten om moet gaan. Ik geef je even een voorbeeld hieronder in de video. Hij is grappig en wat hij zegt snijdt altijd hout! Het boek ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen’ is ook van hem. Je vindt de link onderaan dit artikel!

Meer boeken om je klanten beter te begrijpen

In dit artikel maak ik gebruik van affiliate links. Als je via zo’n link een aankoop doet, ontvang ik een klein bedrag. Het kost jou verder niets, maar je helpt mij wel om gratis content te blijven maken voor jou! Alvast veel dank! Hartelijke groeten, Vivienne.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.