Online en offline marketing: zet jouw bedrijf op de kaart

Online- en offline marketing

online en offline marketingEen marketingstrategie is bij veel bedrijven de basis van alle communicatie. Het is belangrijk om hierin zowel naar de online kant als de offline kant van marketing te kijken. Het is essentieel om uniek te zijn en om je bedrijf op de kaart te zetten. Het kan op verschillende manieren. Het is belangrijk om met je marketing je doelen te behalen. In de meeste gevallen is het uiteindelijke doel om meer klanten aan te trekken. Marketing is het voorbereiden van je doelgroep om een product of dienst te kopen bij jou. Maar hoe doe je dat goed?

Geef eens wat weg

Het is belangrijk om een weggever te hebben. Veel bedrijven houden vast aan wat ze weten en zijn bang om te geven. Door wat weg te geven zet je jezelf op de kaart. Maak een website met daarop een weggever. Promoot deze website met het flyers drukwerk materiaal van bijvoorbeeld Drukwerkdeal.nl. Het is een geweldige manier om zo online en offline samen te laten komen. Ook voor jou zijn er volop mogelijkheden om je bedrijf zo te presenteren. Wat is er nu prettiger dan met een weggever binnen te komen en de potentiële klant hiermee blij te maken?

Facebook en co

Natuurlijk heb je van Facebook gehoord en waarschijnlijk ook van Instagram en LinkedIn. Afhankelijk van je doelgroep is het verstandig om op deze platformen actief te worden. Dit kan met bijvoorbeeld een bedrijfspagina, maar ook met betaalde advertenties. Het is belangrijk om je doelgroep te bereiken en te benaderen. Uiteraard is het om deze reden belangrijk om het type sociale media dat je besluit in te zetten goed af te stemmen op je potentiële klant. Waar maken ze gebruik van en waar kom je ze tegen in de online wereld? Overigens zou je hiermee een mooie campagne kunnen oprichten met de eerder genoemde weggever.

Zoekmachines

Het is ook mogelijk om online te gaan scoren in de zoekmachines. Door te gaan voor die hoge en felbegeerde posities in de zoekmachine streef je naar een enorm hoog bezoekersaantal voor jouw website. In de meeste gevallen moet het doel simpelweg de eerste plek zijn in bijvoorbeeld Google. Anders tel je niet mee. Het is ook mogelijk om te adverteren in de zoekmachines. Via Google Adwords kun je zo je posities veroveren en verkrijgen. Dit is op de lange termijn relatief gezien vaak wel wat duurder. Maar als je kunt meten hoeveel klanten er via betaalde advertenties binnen komen, weet je snel genoeg of je het terug kunt verdienen.

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen belangrijk in je online en offline marketing. Hier vind je meer artikelen over Marketing.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.