Gebruik de pers

10  april  2006 – Bron: Sprout.nl
Publiciteit is een van de effectiefste -en goedkoopste- manieren om uw bedrijf te promoten. Toch denken veel ondernemers nauwelijks na over het systematisch benaderen van de pers.

Bekendheid werkt. Vraag dat maar aan Yvonne Swaans die afgelopen jaar als Zakenvrouw van het Jaar haar lawine aan free publicity heeft kunnen omzetten in een forse stijging van de omzet. Misschien wel daarom was zaterdag tijdens de internationale ondernemersbijeenkomst in Marrakech de workshop ‘Three easy steps to free PR’ voor veel Nederlandse ondernemers een ware eye-opener.

3 gouden tips voor gratis publiciteit:

-Bedenk een invalshoek. Het gaat om het verhaal en niet om het product of dienst.
-Weet voor wie je het verhaal bedenkt. Denk goed na welk medium je gaat benaderen en wat voor hun lezers interessant kan zijn.
-Pak zelf de telefoon en bel de journalist rechtstreeks. Veel ondernemers bellen met de hoofdredacteur -die het verhaal niet schrijft- of schakelen een PR-bureau in -dat geld kost en voor meerdere opdrachtgevers werkt.

Lees verder op www.sprout.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.