Hoe krijg ik Free publicity voor mijn bedrijf?

Gratis’ publiciteit is in de meeste gevallen een aantrekkelijke manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. De kosten zijn laag en redactionele aandacht wekt meer vertrouwen dan een reclame-uiting zoals een advertentie.Free publicity’ kan dus heel effectief zijn, maar er zitten ook nadelen aan deze vorm van publiciteit.

Zo heb je minder controle over wat er uiteindelijk geplaatst gaat worden. De hoofd- en/of eindredacteur bepaalt welke onderwerpen aandacht krijgen en de journalist heeft een belangrijke invloed op het eindresultaat.
Bij reclame heb je wél zelf in de hand hoe de uiting eruit ziet en wanneer het geplaatst moet worden. De boodschap wordt echter meer met een korrel zout genomen en adverteren is over het algemeen erg prijzig. Free publicity blijft een aantrekkelijk alternatief of aanvulling in de marketingmix. Cruciale vraag is natuurlijk: Hoe krijg je een persbericht gepubliceerd?

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.