24 mei 2005 – Bron: Brandweek nr. 17
`Multiminding` is een term voor de vrouw die zoveel te doen heeft dat haar activiteiten opgeteld meer tijd in beslag nemen dan er uren in de dag passen. Uit onderzoek van Yahoo en Starcom Media onder Amerikaanse vrouwen blijkt dat deze vrouwen lijden onder de `38-urige werkdag`. Ze hebben nauwelijks tijd om tv te kijken, bladen te lezen of reclame tot zich door te laten dringen.
Traditionele marketingstrategieen werken dan ook niet bij deze categorie vrouwen. Om wel opgemerkt te worden moeten marketeers vrouwen vragen waar ze behoefte aan hebben in plaats van voor ze te willen denken. Er blijken namelijk diverse groepen multiminders te zijn. Er zijn moeders van jonge kinderen bij, maar ook alleenstaande vrouwen en tweeverdieners. Bovendien verschillen zij wat betreft cultuur en lifestyle. Een tweede punt is precies op het goede moment te komen met relevante en geloofwaardige reclame. Verder verdient een holistische aanpak de voorkeur: reclame moet passen binnen de dagelijkse activiteiten die vrouwen ontplooien. Tenslotte is het belangrijk de vrouwen serieus te nemen. Zij nemen vaak de belangrijkste beslissingen in een huishouden.