Reclame maken voor je winkel of horecazaak

Reclame maken voor je winkel of horecazaak

reclame makenOok al heb je nog zo’n mooie winkel of gezellig restaurant, mensen komen niet vanzelf. Als je in een drukke winkelstraat zit, lopen mensen wel sneller langs natuurlijk. En een nieuw restaurant op een gezellig plein in de stad, zal ook wel aanloop krijgen. Maar reclame maken blijft belangrijk. Als je het goed doet, krijg je vaste klanten die telkens terugkomen. Maar daarnaast zal je ook altijd je best moeten doen om weer nieuwe klanten aan te trekken. Welke mogelijkheden zet jij in?

Online zichtbaar met je website

Zonder website besta je tegenwoordig niet. Mensen willen steeds makkelijker kunnen kiezen. Vaak maken ze thuis al een plan. Wat gaan we eten en waar? Daarom is het belangrijk dat jouw horecazaak ook online goed vindbaar is. Voor winkels geldt hetzelfde. Je hoeft niet online te verkopen. Maar consumenten oriënteren zich wel steeds vaker online. Dus zorg dat iedereen kan zien welke producten je verkoopt. Noem de merken die je voert en deel mooie foto’s. Maak het aantrekkelijk en plaats regelmatig wat nieuws online.

Social media inzetten en SEO

Als je website live is ben je er nog niet. Je moet je goed laten adviseren over vindbaarheid. Als je op de juiste zoekwoorden gevonden wordt, win je daarmee extra omzet. Met een lokale business kun je specifiek je vestigingsplaats in de zoekwoorden opnemen. Als potentiële klanten dan in de buurt iets zoeken, kom je eerder bovenaan in de zoekmachines. Laat jezelf dus vinden op ‘damesmode in Amersfoort’ in plaats van alleen ‘damesmode’. Datzelfde geldt natuurlijk voor horecazaken.

Ook via social media kun je met je potentiële klanten communiceren. Door mooie producten en leuke setjes te delen met je volgers. Of de heerlijke maaltijden en de sfeer in jouw restaurant. En sluit je aan bij een paar leuke inspiratiesites voor een specifieke doelgroep. Zo kun je adverteren op plekken waar al veel online bezoekers komen.

Fysieke reclame in de buurt

Buitenreclame is ook een effectief middel om mensen naar je winkel of horecazaak te wijzen. Zoals met borden langs de weg, op strategische plekken. Deze kunnen voorbijgangers de juiste richting in sturen. Zo word je sneller gevonden. Zeker als je niet in de drukste winkelstaat zit.
En onderschat de plaatselijke krant niet. Zorg dat je regelmatig een nieuwtje deelt met de redactie van de lokale krant. Natuurlijk doen zij gratis verslag van de opening van je zaak. Je moet ze dan wel uitnodigen. En misschien kan je af en toe een ludieke actie bedenken of iemand van de redactie uitnodigen jouw producten te testen. Reclame maken in lokale media is voor winkels en horecazaken zeer effectief.

Welke kanalen zet jij in om jouw zaak te promoten. Kan jij ook niet zonder reclame maken?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.