Vrouwen in de Media! & Haar eigen Zaak!

01  januari  2009 –

Slechts één op de vijf namen in de kranten is van een vrouw. Dat blijkt uit een onderzoek van DAG onder de Nederlandse dagbladen. Buro Wullenhoven vindt het zonde dat de helft van de potentie van onze bevolking niet goed wordt gebruikt. Redacties willen vaak wel meer vrouwen aan het woord laten, maar zeggen geen tijd te hebben voor hele zoektochten. En vallen dus vaak terug op een standaardlijst.

Vrouwenindemedia.nl is een initiatief van Janneke Boer en Liduine Thomas van Buro Wullenhoven. Haar eigen Zaak! en Vrouwen in de Media slaan dit jaar de handen ineen. We werken samen aan het promoten van vrouwen in de media en wisselenwaardevolle informatie uit naar onze leden.

Voor Buro Wullenhoven was de uitkomst van dit onderzoek aanleiding om de nieuwe website vrouwenindemedia.nl te ontwikkelen.

Op de website vrouwenindemedia.nl geven vrouwelijke deskundigen precies aan over welke onderwerpen ze door de media benaderd kunnen worden. Vrouwenindemedia.nl geeft vrouwen daarmee de mogelijkheid hun expertise kenbaar te maken aan redacties. Dit is ook meteen het enige doel van de website die geen chatfuncties, platforms of netwerkgroepen biedt.

Het is een feit dat media-aandacht goed is voor je carrière en/of onderneming. Vrouwen laten nu veel kansen liggen door moeilijk vindbaar te zijn voor de media. Vrouwenindemedia.nl wil hier verandering in brengen en daagt alle vrouwelijke deskundigen dan ook uit om een profiel aan te maken op de site.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.